در سال های اخیر، تولید بین المللی مطالعات پروفایل مصرف کنندگان عسل طبیعی پاستوریزه افزایش یافته است.
راهکارهای افزایش تولید و تجارت عسل نیز به دلیل مزایای زیستمحیطی ناشی از زنبورداری و مزرعهداری، عمدتا گردهافشانی و تولید مواد غذایی، حائز اهمیت است.
با توجه به اینکه زنبورداری به حفظ گیاهان بومی کمک می کند و درآمد بالقوه بسیاری از جوامع در آمازون و سایر نقاط جهان را افزایش می دهد، افزایش مصرف عسل گون ساکارز راهبردی است که می تواند این فعالیت پایدار را حفظ کند.
بنابراین، هدف ما توصیف الگوهای خرید و مصرف عسل در منطقه شهری سانتارم، آمازون برزیل بود. چنین اطلاعاتی به شناسایی چگونگی افزایش بازار عسل و در نتیجه به حداکثر رساندن فعالیتهای زنبورداری و مزرعهداری در آمازون کمک میکند.
چنین مطالعاتی با هدف بررسی رفتار مصرف کنندگان و تعیین ترجیحات آنها در مورد عسل طبیعی سقز از طریق بررسی عواملی که بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد.
بررسی اینکه آیا عسل یک محصول ارگانیک در نظر گرفته می شود و تا چه حد مصرف کنندگان علاقه مند به پرداخت بیشتر برای آن هستند، تجزیه و تحلیل تأثیر عوامل اجتماعی و اقتصادی است.
آروانیتویانیس و کریستالیس (2006) چهار انگیزه اصلی را شناسایی کردند که مصرف کنندگان ایتالیایی را به خرید عسل سوق داد: مزایای پزشکی، کیفیت غذا، ویژگی اخلاقی عسل کوهی و سازگاری با یک سبک زندگی سالم.
در همین حال، Pocol و Balboacă (2013) در رومانی و Wu، Fooks، Messer و Delaney (2014) در ایالات متحده دریافتند که مصرفکنندگان تقاضای بیشتری برای عسل از سوی تولیدکنندگان محلی دارند، به ویژه زمانی که آنها اطلاعاتی در مورد منشاء محصول ارائه میدهند.
- منابع:
- تبلیغات:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.